Letecká společnost Spanair náhle ukončila provoz, více než 22 tisíc cestujících nechali na pospas osudu. Konec provozu v pátek 27. ledna oznámily aerolinky Spanair kvůli velkým finančním problémům.
Letecká společnost Spanair létala ze Španělska do celé Evropy i Afriky. Velmi nečekaný konec ohlásily aerolinky Spanair předem pouhých 30 minut. Lidé, kteří uvízli na letištích naštěstí našli pomoc u konkurenčních leteckých společností (Easyjet, Iberia, či Vueling). Museli si ale kupovat nové letenky, s čímž pochopitelně nebyli spokojeni. Španělská vláda uvažuje o pokutě Spanairu kvůli porušení práv pro cestující, výše pokuty se může vyšplhat až k 9 milionům eur.
zdroj obrázku: wikipedia.org/
Spanair je kvůli vypořádání se s touto situací v neustálém kontaktu se španělskými leteckými úřady a letišti, kde společnost provozuje lety.
Jak Spanair kontaktovat? Přímo ze Španělska na čísle 900 13 14 15, a mimo Španělsko pak na čísle +34 971 916 047.
Letecká společnost Spanair se na svých stránkách veřejně omluvila a dále se snaží najít co nejjednodušší řešení tak, aby byly škody pro zákazníky co nejmenší.
Pokud jste si u Spanair zakoupili letenku, v nejbližších dnech poskytne společnost Spanair několik možností, co můžete dělat, abyste dostali zpátky své peníze.
- Pokud jste zaplatili účet přes kreditní kartu, informujte se ve vaší finanční instituci o možnosti náhrady.
- Jestliže jste si koupili letenku u cestovní kanceláře, pokuste se kontaktovat přímo je.
- Pokud jste si zakoupili letenku u aerolinek Spanair, ale letěli jste s jinou leteckou společností, potvrďte svůj let u dané letecké společnosti.